Nezabudnite na poistenie zásahu

Sedlo pod Svišťovkou

2 023 m n.m.

Trasa:

autobusová zástavka Biela voda (915 m n.m.) - Chata pri Zelenom plese (1 551 m n.m.) - Sedlo pod Svišťovkou (2 023 m n.m.) - Skalnaté pleso (1 751 m n.m.) - Zamkovského chata (1 475 m n.m.) - Hrebienok (1 285 m n.m.) - Starý Smokovec (990 m n.m.)

Prevysenie:

hore: 1 108 m
dole: 1 033 m

Trvanie Trvanie: celodenná - 7:20

Kondinačná náročnosť Kondinačná náročnosť:   3/3

Technikcá náročnosť Technikcá náročnosť: 1/3

Východiská:

Túra prechádza chatami:

Smer trasy z Doliny Zeleného plesa do Skalnatej doliny - jednosmerný prechod !!!

Turistický chodník žltá vychádzajúci od autobusovej zástavky Biela voda stúpa lesom popri Zelenom potoku k Šalviovému prameňu (trvanie 1hod), odkiaľ postupujeme Dolinou Zeleného plesa na Chatu pri Zelenom plese (trvanie 2hod).

Od chaty je výborný výhľad na juhu na najvyššiu stenu vo Vysokých Tatrách - severná stena Malého Kežmarského štítu vysoká 900 m. V závere doliny Pyšný štít (2 621 m n.m.), Baranie rohy (2 526 m n.m.), Čierny štít (2 429 m n.m.), Kolový štít (2 418 m n.m.). Nad Zeleným plesom sa týči do 600 metrovej výšky juho-východná stena Jastrabej veže (2 137 m n.m.).

Od chaty sa napájame na Tatranskú Magistrálu červená ktorou stúpame pomedzi Malé Čierne pleso a Čierne pleso (1 579 m n.m.) serpentínami do Sedla pod Svišťovkou (výstup od chaty 1hod). Zo sedla je možné vystúpiť na Veľkú Svišťovku (trvanie 5min).

Zostupujeme do Skalnatej doliny popod Huncovský štít (2 352 m n.m.) okolo Skalnatého plesa (1 751 m n.m.) k hotelu Encián (trvanie zostupu zo sedla 1hod).

Zo Skalnatého plesa pokračujeme v zostupe Tatranskou Magistrálou okolo Skalnatej chaty (1 751 m n.m.) smerom na Hrebienok. Postupne vchádzame do kosodreviny, neskôr sa vnárame do lesa, až prichádzame na rázsetie pod Zámkovského chatou (1 475 m n.m.), odkiaľ budeme pokračovať Tatranskou Magistrálou (trvanie zostupu od Skalnatého plesa 50min).

Od chaty zostupujeme k Obrovskému vodopádu, na rázcestie na Starolesnianskej poľane (trvanie zostupu zo Zámkovského chaty 30min). Z rázcestia sa po 20min dostaneme pohodlnným chodníkom na Hrebienok.

Z Hrebienka pokračujeme v zostupe chodníkom zelená do Starého Smokovca, alebo je možné zviezť sa pozemnou lanovkou (trvanie pešieho zostupu 30min).

Variant zostupu:

Zo Skalnatého plesa je možné zostúpiť značkovaným chodníkom zelená do Tatranskej Lomnice (trvanie zostupu 1hod 35min) alebo využiť na zostup kabínkovú lanovku.

Súvisiace doliny:

Prihlasovacie meno:
Heslo:
Prihlásiť sa  | Nový člen

Cestovateľské informácie z iných hôr nájdete na