Nezabudnite na poistenie zásahu

Sedlo Závory, Hladké sedlo

1 879 , 1 993 m n.m.

Trasa:

Podbanské (950 m n.m.) - Sedlo Závory (1 879 m n.m.) - Hladké sedlo (1 993 m n.m.) - Sedlo Závory (1 879 m n.m.) - Podbanské (950 m n.m.)

Prevysenie:

hore: 1 043 m
dole: 1 043 m

Trvanie Trvanie: celodenná - 10:15

Kondinačná náročnosť Kondinačná náročnosť:   3/3

Technikcá náročnosť Technikcá náročnosť: 1/3

Východiská:

Popisovaný smer z Podbanského cez Tichú dolinu do Kôprovej doliny. Turistickú trasu je možné vykonať aj v opačnom smere.

Značkovaným chodníkom žltá z Podbanského sa dostávame na rázcestie Tichej a Kôprovej doliny (trvanie 30min).

Z rázcestia odbočuje chodník zelená do Kôprovej doliny. Budeme pokračovať chodníkom žltá najdlhšou dolinou v Tatrách - Tichou dolinou (16km). Necelých 12km prechádzame po asfaltovej ceste - je zároveň cyklistickou trasou. Tichú dolinu od Kôprovej doliny oddeľuje hrebeň vychádzajúci z Hladkého štítu (2 066 m n.m.) - Liptovské kopy. Na severe lemujú dolinu Červené vrchy, cez ktoré prechádza hranica Slovenska a Poľska. Pod Červenými vrchmi sa rozprestiera Tomanová dolina, ktorou prechádza - momentálne uzatvorený - turistický chodník červená do Tomanového sedla (1 686 m n.m.). Po 3hod prichádzame na rázcestie pod Tomanovou (1 164 m n.m.).

Nasleduje 15min prechádzka k rázcestiu pod Kasprovým (1 265 m n.m.), kde chodník žltá pokračuje v stúpaní do Suchého sedla (1 955 m n.m.) a na Kasprov vrch (1 985 m n.m.), kde na vrchole sa nachádza horná stanica lanovky z poľskej strany (trvanie výstupu 1hod 30min).

My odbočíme z rázcestia na chodník červená stúpajúci do Sedla Závory (trvanie výstupu z rázcestia pod Kasprovým 1hod 45min).

Zo Závor je možné prejsť krátkym výstupom do Hladkého sedla (1 993 m n.m.), z neho je však nutný návrat naspäť do Sedla Závory. Zo Závor zostupujeme chodníkom zelená cez Kobyliu dolinu do Kôprovej doliny. Po 30min sa nachádzame na rázcestí pod Temnými Smrečinami (1 480 m n.m.), odkiaľ vychádza turistický chodník červená do Temnosmrečinskej doliny s krásnou rozprávkovou prírodou (trvanie z rázcestia k Temnosmrečinským plesám 1hod 15min).

Z rázcestia pokračujeme v 10min zostupe na rázcestie pod Hlinskou (1 411 m n.m.), kde prichádza chodník modrá vedúci z Mengusovskej doliny cez Vyšné Kôprovské sedlo (2 180 m n.m.) s prechodom do Hlinskej doliny (trvanie výstupu do Vyšného Kôprovského sedla 2hod).

Na rázcestí sa napojíme na chodník modrá a zostupujeme Kôprovou dolinou popri Kôprovom potoku. Približne po 1hod 20min zostúpime k odbočke k najvyššiemu vodopádu v Tatrách - 80 metrov vysoký Kmeťov vodopád (trvanie 3min od odbočky). Ďalej zostupujeme po asfaltovej ceste - je zároveň cyklistickou trasou. Po 1hod 20min prichádzame na rázcestie pod Grúnikom (1 069 m n.m.), odkiaľ je možnosť pokračovať chodníkom modrá na Tri Studničky (trvanie z rázcestia 45min), alebo sa napojiť na chodník zelená vedúci na Podbanské (trvanie 1hod 30min).

Súvisiace doliny:

Prihlasovacie meno:
Heslo:
Prihlásiť sa  | Nový člen

Cestovateľské informácie z iných hôr nájdete na