Nezabudnite na poistenie zásahu

Priečne sedlo odporúčame

2 352 m n.m.

Trasa:

Starý Smokovec (990 m n.m.) - Hrebienok (1 285 m n.m.) - Zamkovského chata (1 475 m n.m.) - Téryho chata (2 015 m n.m.) - Priečne sedlo (2 352 m n.m.) - Zbojnícka chata (1 960 m n.m.) - Hrebienok (1 285 m n.m.) - Starý Smokovec (990 m n.m.)

Prevysenie:

hore: 1 362 m
dole: 1 362 m

Trvanie Trvanie: celodenná - 10:45

Kondinačná náročnosť Kondinačná náročnosť:   3/3

Technikcá náročnosť Technikcá náročnosť: 3/3

Východiská:

Túra prechádza chatami:

Prechod bol oficiálne otvorený ako obojsmerný.

Zo Starého Smokovca vychádza značkovaný chodník zelená na Hrebienok (trvanie30min). Na Hrebienok je možné vyviezť sa pozemnou lanovkou.

Z Hrebienka pokračuje pohodlnný chodník - Tatranská Magistrála červená cez rázcestie na Starolesnianskej poľane okolo Obrovského vodopádu mierným stúpaním na Zámkovského chatu (trvanie 1hod).

Na rázcestí pod Zámkovského chatou odbočíme na značkovaný chodník zelená do Malej Studenej doliny. Chodník pozvoľna stúpa popri Malom Studenom potoku až pod takzvaný Veľký hang, nad ktorým sa rozprestiera Žltá stena (2 182 m n.m.). Nasleduje strmšie stúpanie cez Veľký a Malý hang na Téryho chatu (trvanie 2hod).

Od Téryho chaty pokračujeme chodníkom zelená a žltá okolo Piatich Spišských plies, ktorý sa v Doline pod Sedielkom rozdeľuje. Turistický chodník zelená pokračuje do záveru Doliny pod Sedielkom do Sedla Sedielko (2 372 m n.m.). Naša turistická trasa žltá sa odkláňa na juhozápad do Priečneho sedla. Záverečná časť výstupu do sedla je technicky náročná a expanovaná, preto je zaistená kovovými reťazmi (trvanie 1hod 30min).

Zo sedla zostupujeme za pomoci reťazí súťovým svahom do Veľkej Studenej doliny. Pokračujeme pohodlnným chodníkom cez Strelecké polia popod Širokú vežu (2 461 m n.m.), Javorový (2 417,5 m n.m.) a Malý Javorový štít (2 380 m n.m.) a Sedlo Malý Závrat (2 270 m n.m.). Prechádzame popri plesách: Vyšné a Nižné Strelecké plesá, Sivé plesá, Studené plesá, Starolesnianske pleso a Sesterské pleso na Zbojnícku chatu (trvanie 3hod 30min).

Od Zbojníckej chaty sa napojíme na chodník modrá prichádzjúci zo Sedla Prielom, ktorým zostupujeme pozdĺž Veľkej Studenej doliny. Prechádzame okolo Dlhého a Vareškového plesa cez dno doliny nazývané Brána, kde je zostup zaistený reťazmi, avšak nie je technicky náročný. Klesáme dolinou popri Veľkom Studenom potoku na Starolesnianskú poľanu, odkiaľ sa napájame na Tatranskú Magistrálu červená vedúcu na Hrebienok a ďalej po chodníku zelená do Starého Smokovca (trvanie 2hod 15min).

Súvisiace doliny:

Prihlasovacie meno:
Heslo:
Prihlásiť sa  | Nový člen

Cestovateľské informácie z iných hôr nájdete na