Poľský hrebeň

Technická náročnosť:Stredná
Túra vhodná pre kočík:nie
Obdobie:letná
Najvyššia dosiahnutá nadmorská výška:2 200 m n.m.
Trvanie:celodenná, ↑↓ celkom 8:35 hod
Dĺžka trasy:↑ 10,3 km, ↓ 10,8 km
Prevýšenie:↑ 1 230 m, ↓ 1 200 m
Túra pre deti od:12 rokov
Poľský hrebeň - informácie o túre

Súvisiaca dolina: Bielovodská dolina a Velická dolina

Nezabudnite na poistenie pre prípad zásahu Horskej záchrannej služby!

Lysá Poľana (970 m n.m.) – Sedlo Poľský hrebeň (2 200 m n.m.) – Východná Vysoká (2 429 m n.m.) – horský hotel Sliezsky dom (1 670 m n.m.) – Tatranská Polianka (1 005 m n.m.)

Vstup do Bielovodskej doliny začína na Lysej Poľane tesne pre hraničným mostom s Poľskom. Prvé 3 kilometre vedie modro značený turistický chodník asfaltovou cestou až po horáreň v Bielovodskej doline.

Kto obľubuje odľahlé doliny, isto si na tejto túre príde na svoje. Myslite nato, že počas tejto túry nestretnete z Lysej Poľany na žiadnu chatu až po Sliezsky dom. Modro značený turistický chodník nás bude viesť až pod Poľský hrebeň, kde sa stáča a Vystupuje do sedla Prielom a odtiaľ pokračuje na Zbojnícku chatu.

Chodník vedie dnom najdlhšej vysokotatranskej doliny veľmi pozvoľna až po horolezecké táborisko. Odtiaľ začína strmšie stúpať a ťahá sa doľava do Litvorovej doliny najprv okolo Kačacieho plesa, neskôr okolo Litvorového a potom Zamrznutého plesa.

Nad Zamrznutým plesom sa nachádza spomínané rázcestie, kde začína naša zelená značka, ktorou vyjdeme do sedla Poľský hrebeň. Výstup vedie v suti spevnenej roxormi. Do sedla sa z Lysej Poľany dostávame po 4 hodinách.

Okrem našej zeleno značenej trasy smerom dole na Sliezsky dom, odbočuje v sedle žltá značka na Východnú Vysokú.

Zostup z Poľského hrebeňa vedie prvých 150 metrov po reťaziach. Reťaze nie sú prudké, jemne schádzajú do Velickej doliny. Následne asi 1:30 zostupujeme ku Sliezskemu domu.

Túra je nádherným prechodom Vysokých Tatier v smere sever-juh. V prípade, že ste si na reťaziach nie až taký istý, môžete túru robiť v opačnom smere – najprv reťazami hore a potom ľahším terénom dole do Bielovodskej doliny na Lysú Poľanu.

Opis chodníka smerom z Tatranskej Polianky nájdete pri opise túry na Východnú Vysokú.

Nezmeškajte novinky zo sveta Vysokých Tatier - odoberajte náš newsletter:

Fero Mrázik

Fero Mrázik žije, lyžuje, lezie a chodí po horách od narodenia. Od roku 2000 je členom dobrovoľnej horskej služby THS-DZ, kde od roku 2009 zastával funkciu podpredsedu a od r. 2020 je jej predsedom. Od roku 2009 je medzinárodným horským sprievodcom UIMLA.