Ako sme Vás nedávno informovali, jeseň je pre prevádzkovateľov vlekov a lanoviek časom údržby. Tí z Vás, ktorí pri svojich túrach šetrili svoje sily využitím lanoviek, musia na jeseň počítať s týmito obmedzeniami.
Spoločnosť TMR dnes informovala, že obľúbenú pozemnú lanovku premávajúcu vo Vysokých Tatrách zo Starého Smokovca na Hrebienok čaká revízia vo Švajčiarsku. Podvozok kabíny č.2 sa vydá na cestu do mesta Uetendorf, kde ho priamo v dielňach výrobcu prehliadnu, vymenia opotrebované diely a pripravia na ďalšiu bezpečnú prevádzku. Na trase medzi Smokovcom a Hrebienkom bude zabezpečená ekologická náhradná doprava.
Pravidelný servis odporúčaný výrobcom zariadenia je základom bezpečnej prevádzky. Súčasná pozemná lanovka s dvomi vozňami je v prevádzke od roku 2007 a podľa pokynov dodávateľa je každých 6 rokov potrebná komplexná revízia podvozkov. „Počas revízie sa robí komplexná kontrola, diagnostika a výmena opotrebovaných dielov. Po tom, čo v minulom roku takúto kúru absolvovali podvozky vozňa č.1, prišli v tomto roku na rad podvozky vozňa č.2,“ vysvetľuje prevádzkový riaditeľ lanových dráh Ján Slamený.
„Celá technická paráda začína už vo Vysokých Tatrách, kde naši zamestnanci spolu s montérmi švajčiarskeho výrobcu kabínu vyviažu na zdvihákoch, uvoľnia a vysunú podvozky, ktoré sa následne na kamióne odvezú do dielní vo Švajčiarsku. Po zhruba trojtýždňovej revízii sa podvozky vrátia späť do Tatier, kde sa osadia na koľajnice a následne ich spojíme s vozňom, ukotví sa ťažné lano a zariadenie sa po revíznych skúškach opätovne uvedie do prevádzky“ doplnil Slamený.
Odstávka pozemnej lanovky potrvá v čase od 1.októbra do 13.novembra 2020. V tom čase pripravuje prevádzkovateľ pre návštevníkov Tatier, ktorí si netrúfajú na peší výstup na Hrebienok, ekologickú alternatívu – bezemisný elektrobus, ktorý by mal premávať po jestvujúcej komunikácii zo Starého Smokovca na Hrebienok.
Pozemná lanovka s technológiou spoločnosti Doppelmayr/Garaventa bola vo Vysokých Tatrách uvedená do prevádzky 22.decembra 2007. Na trase zo Starého Smokovca na Hrebienok nahradila starú taliansku pozemnú lanovku Cerreti e Tanfani z Milána, ktorá tam premávala od roku 1970.
História pozemnej lanovky na Hrebienok sa začala písať už v roku 1908, kedy Smokovec s Hrebienkom spojila železničná trať s tzv. Abtovou výhybkou, vďaka ktorej sa v strede jednokoľajovej trate dokážu míňať dva oprotiidúce vozne.
Fero Mrázik žije, lyžuje, lezie a chodí po horách od narodenia.
Od roku 2000 je členom dobrovoľnej horskej služby THS-DZ, kde od roku 2009 zastával funkciu podpredsedu a od r. 2020 je jej predsedom.
Od roku 2009 je medzinárodným horským sprievodcom UIMLA.
Štvrtý diel podcastu o bezpečnosti na horách Bezpečne ďalej zájdeš uzrel svetlo sveta a spoločne s…
Lyžiari majú pred sebou ďalší víkend, ktorý môžu stráviť na lyžiach. Ochladenie a sneženie z uplynulých dní…
Nedávno som robil prednášku o Nepále. Okrem „fantastickej strechy sveta“ je Nepál bohužiaľ i jednou s najchudobnejších krajín…
Najstarší národný park na Slovensku oslávi tohto roku 75. výročie založenia. Aj toto jubileum bolo…
Sme evolučne nastavení na to, aby sme sa tešili z pohybu, čerstvého vzduchu a krásnych…
Pondelok 15.4. bol posledným dňom, kedy sa skialpinisti a horolezci mohli rozlúčiť s túrami na…