Výstavba Košicko-bohumínskej železnice výrazne prispela k tomu, že koncom 19.storočia začal do oblasti Štrbského plesa prenikať cestovný ruch. Nakoľko Štrbské pleso je skoro polovicu roka pokryté ľadom, ktorý bol navyše mimoriadne čistý, začalo sa toto využívať. Ľad bol lámaný a vyvážal sa na chladiarenské účely, transportoval sa ozubnicovou železnicou a následne klasickou železničnou dopravou do Budapešti, Viedne, či Berlína. Niektoré zdroje udávajú, že sa takto dokázalo železnicou vypraviť až 25 vagónov ľadu denne.
Fero Mrázik žije, lyžuje, lezie a chodí po horách od narodenia.
Od roku 2000 je členom dobrovoľnej horskej služby THS-DZ, kde od roku 2009 zastával funkciu podpredsedu a od r. 2020 je jej predsedom.
Od roku 2009 je medzinárodným horským sprievodcom UIMLA.
Lyžiari majú pred sebou ďalší víkend, ktorý môžu stráviť na lyžiach. Ochladenie a sneženie z uplynulých dní…
Nedávno som robil prednášku o Nepále. Okrem „fantastickej strechy sveta“ je Nepál bohužiaľ i jednou s najchudobnejších krajín…
Najstarší národný park na Slovensku oslávi tohto roku 75. výročie založenia. Aj toto jubileum bolo…
Sme evolučne nastavení na to, aby sme sa tešili z pohybu, čerstvého vzduchu a krásnych…
Pondelok 15.4. bol posledným dňom, kedy sa skialpinisti a horolezci mohli rozlúčiť s túrami na…
Správa Tatranského národného parku so sídlom v Tatranskej Lomnici má voľnú pracovnú pozíciu "STRÁŽCA/STRÁŽKYŇA" na…