Tatranská Kotlina – Ždiar – cyklotrasa

Kondičná náročnosť:Stredná
Technická náročnosť:Ľahká
Najvyššia dosiahnutá nadmorská výška:1 020 m n.m.
Trvanie:-
Dĺžka trasy:12,7 km
Prevýšenie:v smere Kotlina ->Ždiar: ↑ 422 m, ↓ 172 m
Túra pre deti od:10 rokov
Tatranská Kotlina – Ždiar – cyklotrasa - informácie o túre

Súvisiaca dolina: Monková dolina

Nezabudnite na poistenie pre prípad zásahu Horskej záchrannej služby!

Povrch:štrk

Na cyklotrasu smerom na Ždiar nastúpime na konci Tatranskej Kotliny pri križovatke, kde sa pripája do Kotliny cesta z obce Lendak. Vľavo začína cyklotrasa po niekoľkých desiatkach metrov prechádzame cez bývalý kameňolom, v ktorom sú dnes cvičné horolezecké skalky a dve via ferraty. Cyklotrasa ďalej pokračuje jemne vlnitým terénom v lese, miestami cez mosty. Jej smerovanie kopíruje hlavnú cestu do Ždiaru, ktorú často vidíme napravo pod nami. V Ždiari prechádzame ústím Monkovej doliny okolo Hotela Magura. Cyklotrasa vedie ďalej rovnako ako turistický značený chodník do Širkokého sedla. Ten sa neskôr odpojí a vedie doľava. Cyklotrasa spolu so zelenou značkou smerujúcou na Strednicu vedie z rázcestia pod Ptošovskými turňami vpravo. Po prechode úzkou roklinou sa zelená značka pred dreveným mostom odpája doprava. Ptošovské turne sa bachádzajú po našej pravej strane. Cyklotrasa v tomto mieste prekonáva potok a asi po 300 metroch sa v ostrej zákrute vracia doprava – na východ. Ďalej pokračuje ku spodnej stanici sedačky – lyžiarskeho vleku na Strednici. Dnom v okolí údolných staníc vlekov sa dostáva ku zasnežovacej nádrži na západnej strane lyžiarskeho strediska. Nádrž je príjemným miestom odpočinku. Odtiaľ hore ku hlavnej ceste v ostro sa vracajúcej serpentíne.

Návrat je možný tou istou trasou.

Nezmeškajte novinky zo sveta Vysokých Tatier - odoberajte náš newsletter:

Fero Mrázik

Fero Mrázik žije, lyžuje, lezie a chodí po horách od narodenia. Od roku 2000 je členom dobrovoľnej horskej služby THS-DZ, kde od roku 2009 zastával funkciu podpredsedu a od r. 2020 je jej predsedom. Od roku 2009 je medzinárodným horským sprievodcom UIMLA.