Nezabudnite na poistenie zásahu

Bystré sedlo odporúčame

2 314 m n.m.

Trasa:

Štrbské Pleso (1 355 m n.m.) - Bystré sedlo (2 341 m n.m.) - Štrbské Pleso (1 355 m n.m.)

Prevysenie:

hore: 986 m
dole: 986 m

Trvanie Trvanie: celodenná - 6:45

Kondinačná náročnosť Kondinačná náročnosť:   2/3

Technikcá náročnosť Technikcá náročnosť: 2/3

Východiská:

Smer trasy z Mlynickej doliny do Furkotskej doliny - jednosmerný prechod !!!

Zo Štrbského Plesa vchádzame turistickým chodníkom žltá do Mlynickej doliny. Zo začiatku stúpame lesom, neskôr prechádzame kosodrevinou popri potoku Mlynica. Nasleduje strmšie stúpanie zaistené reťazmi okolo vodopádu Skok, nad ktorým prechádzame popri Plese nad Skokom.

Na severovýchode lemuje dolinu hrebeň vychádzajúci z Hlinskej veže (2 340 m n.m.) v ktorom dominujú vrcholy: Zadná bašta (2 379 m n.m.), Satan (2 421,5 m n.m.), Predná bašta (2 373,5 m n.m.) a Patria (2 203 m n.m.) v závere hrebeňa. V hrebeni vychádzajúcom z Furkotského štítu na severozápade (2 403,5 m n.m.) dominuje Veľké (2 412,5 m n.m.), Malé (2 334 m n.m.), Štrbské (2 302 m n.m.) a Predné Solisko (2 093 m n.m.). Tento hrebeň oddeľuje Mlynickú dolinu od Furkotskej doliny.

Chodník mierne stúpa jednotlivými prahmi doliny okolo Volieho plieska, Nižného a Vyšného Kozieho plesa strmším svahom k Capiemu plesu (2 027 m n.m.). Nasleduje záverečný výstup do !! jednosmerného !! Bystrého sedla pod Furkotským štítom (2 403,5 m n.m.). Zostupujeme do Furkotskej doliny k Vyšnému (2 167 m n.m.) a následne Nižnému Wahlenbergovému plesu. Zostupujeme dolinou popri Furkotskom potoku okolo Vyšného a Nižného Furkotského plesa až na rázcestie s Tatranskou Magistrálou červená odkiaľ pokračujeme naspäť na Štrbské Pleso.

Súvisiace doliny:

Prihlasovacie meno:
Heslo:
Prihlásiť sa  | Nový člen

Cestovateľské informácie z iných hôr nájdete na