Kriváň

Technická náročnosť:Stredná
Túra vhodná pre kočík:nie
Obdobie:letná
Najvyššia dosiahnutá nadmorská výška:2 494 m n.m.
Trvanie:celodenná, ↑↓ celkom 6:30 hod.
Dĺžka trasy:↑ 6,4 km, ↓ 6,4 km
Prevýšenie:↑ 1 340 m, ↓ 1 340 m
Túra pre deti od:10 rokov
Kriváň - informácie o túre

Súvisiaca dolina: Kôprová dolina a Važecká dolina

Nezabudnite na poistenie pre prípad zásahu Horskej záchrannej služby!

Štrbské Pleso (1 350 m n.m.) / Tri studničky (1 130 m n.m.) – rázcestie pod Malým Kriváňom – Kriváň (2 494 m n.m.)
naspäť: Kriváň – rázcestie pod Malým Kriváňom – Jamské pleso (1 447 m n.m.) – Tri studničky / Štrbské Pleso

Asi najčastejší začiatok túry na Kriváň je parkovisko pri Troch studničkách. Parkovisko na nachádza po pravej strane, keď prichádzate od Štrbského Plesa. Z parkoviska vystupujeme zeleno značeným turistickým chodníkom v pásme lesa a neskôr v pásme kosodreviny relatívne strmšie až po Vyšnú priehybu, ktorá sa nachádza už nad pásmom kosodreviny. V šikmom traverze za chvíľu stretávame modrú turistickú značku smerujúcu na vrchol Kriváňa od Štrbského Plesa (viac Alternatívna trasa). Ňou z rázcestia na vrchol 45 minút.

Na vrchole Kriváňa je osadený veľký drevený kríž. Z Kriváňa je krásny výhľad na juh na Podtatranskú kotlinu. Na západ na Kôprovu dolinu a na Západné Tatry. Severne sa nachádza dolina Nefcerka a na východ od Kriváňa Važecká dolina s Krivánskym Zeleným plesom, ku ktorému v minulosti viedol turistický chodník.

Alternatíva: V prípade, že sa rozhodnete vyraziť zo Štrbského Plesa, je pred Vami túra s 200 metrov menším prevýšením. Od hotela Kempinsky pokračuje červeno značená turistická trasa – magistrála smerom na východ pozvoľným stúpaním. Prvé rázcestie dosahujeme po pol hodine. Začína na ňom žlto značený turistický chodník do Furkotskej doliny.

My pokračujeme červenou značkou ďalej a po ďalšej pol hodine dosahuje odbočku modrého chodníka na Biely Váh (smerom vľavo) a po pár minútach ďalej červenou dosahujeme druhú odbočku modrej značky, ktorá vedie až na vrchol Kriváňa – vzdialený od rázcestia poctivé dve hodiny chôdze. Pár metrov za rázcestím sa nachádza Jamské pleso. Doposiaľ viedla naša trasa v lese. práve od rázcestia pri Jamskom plese začne chodník stúpať, opustíme pásmo lesa a zakrátko aj pásmo kosodreviny.

Chodník stretáva pod Daxnerovým sedlom zelenú trasu vedúcu z troch studničiek, odkiaľ je vrchol vzdialený 45 minút. Od Daxnerovho sedla je na hrebeni niekoľko reťazí. Nejedná sa však o veľmi náročné alebo exponované úseky.

Dôležité: Počas túry na Kriváň nie je na vašej trase žiadna chata. Všetky tekutiny a strava sú teda to, čo si zoberiete sami do batohu.

Kriváň z Podbanského

Nezmeškajte novinky zo sveta Vysokých Tatier - odoberajte náš newsletter:

Fero Mrázik

Fero Mrázik žije, lyžuje, lezie a chodí po horách od narodenia. Od roku 2000 je členom dobrovoľnej horskej služby THS-DZ, kde od roku 2009 zastával funkciu podpredsedu a od r. 2020 je jej predsedom. Od roku 2009 je medzinárodným horským sprievodcom UIMLA.