Misia a vízia poľského národného parku v časopise Tatry TPN

Poľský Tatranský národný park oslavuje 60 rokov od svojho vzniku a nové zimné číslo časopisu Tatry sa venuje histórii vzniku ako aj misii a vízii parku.

Ako píše v úvodnom predslove redaktor Marek Grocholski agresívny biznis si brúsi zuby aj na tento kúsok hôr. Lanovky, tunely, kaviarne, snežné delá a hudba z reproduktorov. Jednoduchosť s akou ľudia nakupujú tovary a služby, ktoré nepotrebujú nevyhnutne ku šťastiu. Myšlienka národného parku sa predáva menej. Je konzervatívna – nemeniť, nestavať. Ale je to jedinečná príležitosť ako zachovať odstup od civilizácie.

Všimnite si historickú fotografiu na titulke časopisu. Lyžiari sa neponáhľajú čo najlepšie využiť skipas, urobiť čo najviac jázd po čo najlepšie upravenej trati. Užívajú si slnko, sneh a pokoj. Chceme to isté umožniť aj generáciám, ktoré prídu po nás?

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

X