Nezabudnite na poistenie zásahu

Sedielko

2 372 m n.m.

Trasa:

Tatranská Javorina (1 000 m n.m.) - Sedlo Sedielko (2 372 m n.m.) - Téryho chata (2 015 m n.m.) - Zamkovského chata (1 475 m n.m.) - Hrebienok (1 285 m n.m.) - Starý Smokovec (990 m n.m.)

Prevysenie:

hore: 1 372 m
dole: 1 382 m

Trvanie Trvanie: celodenná - 9:15

Kondinačná náročnosť Kondinačná náročnosť:   3/3

Technikcá náročnosť Technikcá náročnosť: 1/3

Východiská:

Túra prechádza chatami:

Odporúčame smer prechodu z Javorovej doliny do Malej Studenej doliny, najmä kvôli zdĺhavému výstupu Javorovou dolinu. Druhá časť turistickej trasy, zostup Malou Studenou dolinou, je o niečo zaujímavejšia a ponúka možnosť občerstviť sa na chatách, popri ktorých zostupujeme. Túru je však možné vykonať aj v opačnom smere, prípadne vystúpiť len do sedla a vrátiť sa tou istou trasou.

Vychádzame z Tatranskej Javoriny značkovaným chodníkom zelená a modrá k mostu pri vodárni, kde chodník modrá odbočuje smerom na východ do Zadných Meďodol. Naša trasa pokračuje chodníkom zelená zo začiatku mierným stúpaním v lese, neskôr sa nám naskytujú krásne výhľady na východe Kolový štít (2 418 m n.m.), Snehový štít (2 465 m n.m.) a masív Ľadových štítov. Na západe dominuje Široká (2 210 m n.m.), Štít nad Zeleným (2 130,5 m n.m.) a Žabí vrch (2 203 m n.m.). Dolinu uzatvára hrebeň Javorových veží, Javorový štít ( 2 417 m n.m.), Ostrý štít (2 367 m n.m.) a Široká veža (2 461,5 m n.m.). Chodník stúpa Javorovou dolinou popri potoku Javorinka dvomi výraznými prahmi doliny až do Zadnej Javorovej doliny, kde nad prvým prahom leží Žabie Javorové pleso (1 878 m n.m.). Pokračujeme strmšími serpentínami do pomerne širokého Sedla Sedielka nachádzajúceho sa medzi Malým Ľadovým štítom (2 603 m n.m.) na severe a Širokou vežou (2 461,5 m n.m.) na juhu (trvanie výstupu do sedla 5hod).

Zo sedla zostupujeme pomerne strmým chodníkom k Modrému plesu (2 192 m n.m.), ktoré je najvyššie položeným plesom v Tatrách. Od plesa klesáme Dolinou pod Sedielkom na rázcestie, kde stretáme chodník vedúci žltá z Téryho chaty do Priečneho sedla. Pokračujeme popod Pfinovu kopu (2 060 m n.m.) pomedzi Päť Spišských plies na Téryho chatu (trvanie zostupu zo sedla 1hod 15min).

Nasleduje strmší zostup cez Malý a Veľký hang, popod Žltú stenu (2 182 m n.m.) do koryta Malej Studenej doliny. Pozvoľným klesaním sa dostávame na Zámkovského chatu (trvanie zostupu z Téryho chaty 1hod 40min).

Pod Zámkovského chatou sa napájeme na Tatranskú Magistrálu červená ktorou sa dostaneme popri Obrovskom vodopáde na rázcestie na Starolesnianskej poľane (trvanie zostupu zo Zámkovského chaty 30min). Z rázcestia sa po 20min dostaneme pohodlnným chodníkom na Hrebienok.

Z Hrebienka pokračujeme v zostupe chodníkom zelená do Starého Smokovca, alebo je možné zviezť sa pozemnou lanovkou (trvanie pešieho zostupu 30min).

Súvisiace doliny:

Prihlasovacie meno:
Heslo:
Prihlásiť sa  | Nový člen

Cestovateľské informácie z iných hôr nájdete na