Nezabudnite na poistenie zásahu

Poľský hrebeň odporúčame

2 200 m n.m.

Trasa:

Lysá Poľana (970 m n.m.) - Sedlo Poľský hrebeň (2 200 m n.m.) - Východná Vysoká (2 429 m n.m.) - horský hotel Sliezsky dom (1 670 m n.m.) - Tatranská Polianka (1 005 m n.m.)

Prevysenie:

hore: 1 230 m
dole: 1 195 m

Trvanie Trvanie: celodenná - 8:35

Kondinačná náročnosť Kondinačná náročnosť:   3/3

Technikcá náročnosť Technikcá náročnosť: 2/3

Východiská:

Túra prechádza chatami:

Odporúčame smer z Bielovodskej doliny do Velickej doliny, najmä kvôli pohodlnejšiemu zostupu po celodennej túre. Zo Sliezskeho domu vediel do Tatranskej Polianky asfaltová cesta. Turistickú trasu je možné prejsť aj v opačnom smere, prípadne vystúpiť len do sediel a vrátiť sa tou istou trasou.

Z Lysej Poľany - hraničný prechod, vchádza turistický chodník modrá do Bielovodskej doliny. Asfaltová cesta končí pri horárni v Bielovodskej doline - je to zároveň aj cyklistická trasa (trvanie peši 45min).

Naskytujú sa nám krásne panoramatické výhľady na Vysoké Tatry zo severnej strany. V popredí vidieť Mlynára (2 170 m n.m.), Vyšný Žabí štít (2 263 m n.m.), Malé Rysy (2 430 m n.m.), Nižný Žabí štít (2 098 m n.m.), v ich pozadí Východný Mengusovský štít (2 398 m n.m.), Rysy (2 499,6 m n.m.), Vysoká (2 547 m n.m.), Kačací štít (2 401 m n.m.), Batizovský štít (2 448 m n.m.) a masív Zadného Gerlachu (2 630 m n.m.).

Za horárňou pokračuje chodník stúpajúci lesom popri potoku Biela voda. V ústí Českej doliny (po pravej strane) a Svišťovej doliny (po ľavej strane) začínajú prvé strmšie srpentíny, ktorými prechádzame pásmom kosodreviny až nad skalný prah Kačacej doliny. Zo Zeleného Kačacieho plesa padá 15 metrov vysoký Hviezdoslavov vodopád. Pokračujeme smerom na východ cez Litvorovú dolinu okolo Litvorového plesa do záveru Svišťovej doliny. Nad Zamrznutým plesom prichádzame na rázcestie pod Poľským hrebeňom (trvanie výstupu od horárne 4hod 15min).

Z rázcestia pokračuje chodník modrá cez Sedlo Prielom (2 288 m n.m.) do Veľkej Studenej doliny. Naša turistická trasa sa odkláňa na juh serpentínami do Sedla Poľský hrebeň (trvanie výstupu z rázcestia 15min).

V prípade časovej rezervy a dostatku síl odporúčame 45min výstup chodníkom žltá na vrchol Východnej Vysokej (2 429 m n.m.).

Zo Sedla Poľský hrebeň zostupujeme chodníkom zelená zaisteným reťazmi do Velickej doliny. Prechádzame popri Dlhom plese (1 929 m n.m.) cez takzvanú Kvetnicu, na konci ktorej chodník klesá serpentínami popod skalný prah Večný dážď k Velickému plesu (1 665,5 m n.m.) a horskému hotelu Sliezsky dom (trvanie 1hod 30min).

Od Sliezskeho domu pokračujeme chodníkom zelená / asfaltovou cestou do Tatranskej Polianky (trvanie 1hod 40min), alebo sa môžeme napojiť na Tatranskú Magistrálu červená cez Hrebienok do Starého Smokovca (trvanie 1hod 50min).

Súvisiace doliny:

Prihlasovacie meno:
Heslo:
Prihlásiť sa  | Nový člen

Cestovateľské informácie z iných hôr nájdete na